چه زمانی به سراغ ایمپلنت برویم؟

چه زمانی به سراغ ایمپلنت برویم؟

آیا می‌دانید اصلاح طرح لبخند چقدر در زیبایی شما دخالت دارد؟ آیا می‌دانید جویدن غذا در سلامت جسمی و روحی شما نقش بسیار مهمی دارد؟ لبخند بزنید و لذت ببرید.

ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب می‌باشد؟

روش‌های قبل از ایمپلنت دندان که با نام بریج و یا دندان ژله‌ای مشهور هستند هر کدام دارای مشکلات مخصوص به خود بوده و در نهایت شما را به ایمپلنت خواهند رساند بنابراین برای صرف هزینه‌ای کمتر بررسی‌های لازم را اعمال نموده در صورت نیاز از روش ایمپلنت استفاده نمایید. این روش برای افرادی که دندان خود را از دست داده‌اند مناسب است. فرقی نمی‌کند کدام دندان شما از دست رفته باشد ایمپلنت تمامی نقاط دهان شما را مورد پذیرش قرار خواهد داد. در این روش بدون آسیب رساندن به سایر دندان‌ها و به خصوص دندان‌های مجاور اقدام به وارد کردن پایه‌ای به لثه شما نموده و یک فاصله 2 تا 3 ماه نیاز است که سازگاری لثه و استخوان صورت پذیرد پس از آن روکشی بر روی آن قرار داده خواهد شد.
بهترین متخصص ایمپلنت با استفاده از جدیدترین متدها این روش را به عنوان بهترین روش جایگزینی دندان‌های از دسته رفته می‌داند. ایمپلنت برای دندان‌های بسیار پوشیده، لثه‌های بیمار و دندان‌های لق بهترین گزینه می‌باشد. روش بریج به شدت دندان‌های مجاور را پوسیده خواهد نمود و این روش قدیمی تنها زمانی قابل قبول است که دندان‌های مجاور نیاز به روکش داشته باشند.

سن مناسب برای ایمپلنت دندان

افراد مختلفی هستند که در سنین پایین دندان‌های خود را از دست می‌دهند این موضوع گاه بر اساس تصادف و یا وارد نمودن ضربه اتفاق خواهد افتاد و گاه دلایل دیگری دارد. شاید از خود بپرسید که آیا ایمپلنت دندان برای هر سنی مناسب می‌باشد؟ سنی که قرار است در آن ایمپلنت دندان صورت پذیرد اهمیت ویژه‌ای دارد، مراحل رشد از جمله زمان‌هایی است که عمل ایمپلنت گذاری با نتیجه روبرو نخواهد بود! اجازه دهید این موضوع را کمی دقیق‌تر بررسی نماییم.
اگر در سن رشد اقدام به عمل ایمپلنت نمایید در واقع هنوز رشد فک شما کامل نشده و این موضوع مانع از رشد دقیق و طبیعی سایر دندان‌های شما می‌شود و در نهایت دندان‌های نامنظم خواهید داشت. برای انجام ایمپلنت می‌بایست تا سن 18 سالگی صبر کنید، در این سن اسکلت صورت شما به صورت کامل شکل می‌گیرد. عده‌ای از پزشکان استفاده از چندین ایمپلنت دندان در کنار هم و در نهایت استفاده از پروتز بر روی آن را توصیه می‌نمایند این موضوع در سنین کم سبب فشار مضاعف بر روی فک شما شده و در نهایت رشد اسکلت فک شما با مشکل عمده‌ای مواجه می‌شود. البته اگر فقط یک دندان دچار مشکل شود می‌توان با استفاده از ایمپلنت دندان آن را پر نمود.

شناسایی کلینیک ویژه دندانپزشکی

متأسفانه عده‌ای تنها با هدف سودجویی اقدام به هزینه تراشی‌های گسترده نموده و این موضوع در نهایت برای شما با ضررهای گسترده‌ای همراه خواهد بود. در نظر داشته باشید که شما می‌بایست با تدبیر درستی اقدام به شناسایی کلینیک ویژه جهت انجام امور دندانپزشکی نموده و این موضوع را در خصوص ایمپلنت دندان به صورت جدی‌تری دنبال نمایید. برای شناسایی یک دندانپزشک متخصص در ابتدا به میزان سواد و تخصص او دقت نمایید و در نهایت با توجه به سابقه فعالیت آن تصمیم نهایی را اخذ نمایید. هزینه‌های برآورد شده در این لاین نیز می‌تواند در انتخاب شما تأثیرگذار باشد. کلینیک تخصصی ما با استفاده از متخصصین کاربلد سعی در فراهم سازی محیطی آرام و امن برای شما خواهند داشت.

No Comments

Post A Comment

Call Now