همه ی آنچه از دندان کودکان باید بدانید.

دندانپزشکی کودکان

همه ی آنچه از دندان کودکان باید بدانید.

دندانپزشکی زیبایی شمال تهران با مجرب‌ترین دندان‌پزشکان کودک برای برطرف نمودن عارضه‌های دندان های کودکان اعلام آمادگی می‌نماید. با استفاده از پزشکان متخصص در این زمینه می‌توان مشکلات ایجادشده را برطرف نمود.

عارضه‌های مختلف در دندان‌های کودکان

کودکان با توجه به ویژگی‌های ظاهری که دارند از جذابیت فراوانی در بین افراد مختلف جامعه برخوردارند؛ اما این میزان توجه به ظاهر آن‌ها نباید توجه والدین را از دندان‌های کودکان دور نماید. بسیاری از والدین به عارضه‌های ایجادشده در دندان‌های کودک خود احساس بی‌توجهی نموده و تصور می‌کنند که این دسته از مشکلات با رشد کودک و افزایش سن او به‌مرورزمان برطرف خواهد شد؛ اما بسیاری از این موارد می‌تواند در رشد و ظاهر دندان‌های کودک در سنین بالاتر تأثیرات فراوانی ایجاد نماید و این احتمال نیز وجود خواهد داشت که برای اصلاح طرح لبخند نیازمند مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی‌ ترمیمی و زیبایی شود. عارضه‌های مختلفی در دندان کودکان ایجاد می‌شود که می‌توان به نمونه‌هایی همچون کج درآمدن دندان‌ها، رشد بیش‌ازاندازه دندان، درنیامدن تعدادی از دندان‌ها، رشد دندان‌های به هم فشرده و نامرتب و چندین مورد دیگر اشاره نمود. والدین با مشاهده این موارد می‌بایست فرزند خود را برای معاینات لازم نزد بهترین دندانپزشک کودکان برده و اقدامات لازم برای برطرف کردن آن‌ها را به انجام برسانند.

درنیامدن و فشردگی دندان‌های کودکان

در کنار عارضه‌هایی همچون کج و با فاصله بودن دندان‌ها موارد دیگری نیز ممکن است در دندان‌های کودکان دیده شود که عدم توجه به آن می‌تواند تأثیرات منفی در رشد دندان‌های دائمی کودک داشته باشد. یکی از این موارد به هم فشرده شدن بیش‌ازاندازه دندان‌های شیری کودکان است که با این امر این احتمال وجود خواهد داشت که در آینده نیز دندان‌های دائمی او با این نوع روند رشد یابد. جالب است بدانید که احتمال پوسیدگی در میان دندان‌هایی که دچار فشار و چسبندگی شدید هستند بیشتر است. یکی دیگر از مشکلات در رابطه با دندان کودکان دیر درآمدن و یا درنیامدن برخی از دندان‌های آنان می‌باشد. تا سن سه‌سالگی می‌توان برای رشد دندان‌های کودک صبور بود اما اگر بعدازاین سن هم چنان برخی از دندان‌های کودکتان درنیامد توصیه می‌کنیم به متخصص دندانپزشکی کودکان مراجعه نموده و با معاینات دندان‌پزشک که ازجمله استفاده از اشعه ایکس است مشکل ایجادشده در رشد دندان کودک خود را بررسی نمایید. در برخی موارد احتمال درنیامدن دندان‌های کودکان به مشکلات لثه‌ای مربوط خواهد شد که قابل‌درمان است.

غیر درخشان بودن دندان‌های کودکان

ازجمله مشکلاتی که در رابطه با دندان‌های کودکان می‌تواند برای والدین نگران‌کننده باشد، عدم درخشش دندان‌های فرزندشان می‌باشد. یکی از علائم خراب شدن و پوسیدگی دندان‌های کودک عدم درخشان بودن آن‌هاست که می‌بایست والدین به این امر بسیار توجه نمایند. ایجاد پلاک بر روی دندان‌های شیری کودک به دلیل نازک بودن مینای دندانشان وجود دارد و این پلاک می‌تواند عامل تأثیرگذاری در خرابی و پوسیدگی دندان‌های او تلقی شود. از دیگر مواردی که می‌تواند در عدم درخشش دندان کودکان تأثیرگذار باشد استفاده از مکمل‌های آهن است که به‌صورت قطره به کودک داده می‌شود. استفاده از شیشه شیر برای دادن آب‌میوه نیز از دلایلی است که مانع از درخشش دندان‌های فرزندتان خواهد شد. برای اینکه بتوانید از درخشش دندان فرزند خود مراقبت کنید توصیه می‌کنیم بهداشت دندان‌های او را رعایت نموده و روزانه دو بار به مسواک زدن دندان کودکتان بپردازید. اگر فرزند شما وارد سنی شده است که می‌بایست از شیر مادر گرفته شود توصیه می‌کنیم با مشورت پزشک این کار را عملی کنید.

No Comments

Post A Comment

Call Now