میان ایمپلنت و بریج کدام را انتخاب کنیم؟

میان ایمپلنت و بریج کدام را انتخاب کنیم؟

بسیاری از افراد در انتخاب بین ایمپلنت یا بریج سردرگم هستند و نمی دانند کدام روش مناسب تر است. همان طور که می دانیم یکی از نشانه های جذابیت چهره داشتن لبخندی زیبا است. لبخند اولین نشانه جذب انسان ها به یکدیگر است. آیا شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که دندان های نامرتب دارید و یا چند تا از آن ها را از دست داده اید و از لبخند خود راضی نیستید و اعتماد به نفس خود را از دست داده اید؟ آیا می دانید روش های زیادی چون ایمپلنت یا بریج برای ترمیم و بازسازی دندان های از دست رفته و اصلاح طرح لبخند وجود دارد؟ آیا با دو روش ایمپلنت یا بریج آشنایی دارید؟ آیا می دانید کدام یک از روش های ایمپلنت یا بریج بهتر و مناسب دندان شما است؟
پس در این مقاله با ما همراه باشید تا به این دغدغه فکری شما پایان دهیم تا بتوانید با آگاهی بیشتر یکی از روش های ایمپلنت یا بریج را انتخاب کنید و با اصلاح طرح لبخند خود در کلینیک ویژه دندانپزشکی توسط بهترین متخصص ایمپلنت و بریج، لبخندی زیبا را بر روی چهره داشته باشید.

اصلاح طرح لبخند با ایمپلنت یا بریج

از دست دادن دندان ها می تواند در هر سنی و به دلایل مختلفی رخ دهد. به‌ عنوان مثال از دست دادن دندان در کودکان و نوجوانان به علت آسیب های مختلف و پوسیدگی زودرس دندان، و در بزرگسالان به دلایلی چون بیماری های گوناگون و یا ضعیف شدن بافت لثه و سایر موارد این‌چنینی اتفاق می افتد. جای خالی دندان های ازدست‌رفته به شدت آزاردهنده است و ظاهر و لبخند شما را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد. برای حل این مشکل امکان ترمیم و کاشت دندان  برای بازسازی دندان از دست رفته به روش‌های ایمپلنت یا بریج وجود دارد و لبخند زیباتری به ظاهر شما خواهد بخشید.

چگونگی ساخت ایمپلنت یا بریج

در این قسمت جهت آشنایی شما نحوه ساخت ایمپلنت یا بریج را کمی توضیح می دهیم. بریج یک روش قدیمی تر نسبت به ایمپلنت می باشد. در این روش یک دندان مصنوعی از جنس چینی یا سرامیک تنها و یا متصل به فلز است که بین دو تاج که در دو طرف جای خالی روی دندان های طبیعی ساخته شده قرار می گیرد. در روش بریج دندان جایگزین شونده در لثه فرو نمی رود و به کمک دندان های اطراف روی نوعی تاج محکم می‌گردد.
حال در روش ایمپلنت دندان های اطراف درگیر نمی شوند و در جای خالی لثه دندان مصنوعی متصل به یک قطعه تیتانیومی با کمک جراحی توسط متخصص ایمپلنت در کلینیک ویژه دندانپزشکی در استخوان فک جایگذاری می شود. درواقع آن قطعه یا همان سیلندر تیتانیومی نقش یک ریشه مصنوعی را دارد که دندان مصنوعی روی آن سوار است.

مقایسه و انتخاب بین ایمپلنت یا بریج

در چند سال اخیر روش ایمپلنت طرفداران بیشتری پیدا کرده است و برای اصلاح طرح لبخند و پر کردن جای خالی دندان از دست رفته رایج تر شده است. با توجه به نوع ساخت ایمپلنت و بریج درمی‌یابیم که در روش ایمپلنت عدم درگیری دندان های طبیعی اطراف جای خالی در حفظ سلامت استخوان فک و لثه تأثیر زیادی دارد و این خود یک مزیت بزرگ محسوب می گردد. علاوه بر این با ایمپلنت دندان، شما احساس یک دندان طبیعی در دهان خود را خواهید داشت و دندان ها ظاهر و عملکرد بهتری خواهند داشت و دندان جایگذاری شده با ایمپلنت عمر طولانی تری نسبت به بریج دارد.
اما از آنجایی‌ که هزینه روش ایمپلنت بالا می باشد و به عمل جراحی فک و لثه نیاز دارد که چند مرحله ای و طولانی است و بهبود آن نیز مدت زمان زیادی طول می کشد بسیاری افراد ترجیح می دهند از بریج استفاده کنند که هم کم هزینه تر است و هم مطمئن و سریع تر انجام می گیرد و زود بهبود می یابد. البته این را هم باید در نظر داشته باشند که عمر ساخت دندان در روش بریج کوتاه تر است و به موجب ساخت تاج روی دندان های طبیعی اطراف منجر به تحلیل رفتن بافت استخوانی دیگر دندان ها و حتی پوسیدگی آن ها نیز می گردد. ولی اگر دندان های اطراف جای خالی خودشان از قبل خراب و یا پوسیده بودند و نیاز به روکش داشتند روش بریج می تواند مناسب باشد. بنابراین برای ترمیم و بازسازی جای خالی دندان از دست رفته و اصلاح طرح لبخند خود و برای انتخاب بین دو روش ایمپلنت یا بریج می توانید با مشورت با بهترین متخصص ایمپلنت در کلینیک ویژه دندانپزشکی بهترین گزینه را انتخاب کنید.

No Comments

Post A Comment

Call Now