مراحل و روش های بلیچینگ دندان

مراحل و روش های بلیچینگ دندان

مسواک زدن و استفاده از نخ ندان به صورت روزانه توصیه شده است اما گاه دیده می شود که این روش ها افاقه نمی کند و باز هم دندان دچار تغییر رنگ می شود. بلیچینگ دندان یکی از روش های درخشان سازی و رفع رنگ نامناسب دندان می باشد. امروز قصد داریم به دقت روش های مختلف سفید کردن دندان را بررسی نماییم.

بلیچینگ دندان چیست؟

با گذشت زمان دیگر دندان ها براق نبوده و سفیدی خود را از دست می دهند. مصرف غذا و نوشیدنی های رنگ دانه دار، استفاده از دخانیات، کهولت سن، مصرف دارو های مختلف و … همگی بر روی تغییر رنگ دندان تاثیر می گذراند. مراجعه به دندانپزشک جهت سفید نمودن دندان در ابتدا با جرمگیری آغاز می شود اما گاه این روش نیز در نهایت نتیجه مطلوب نخواهد داد. به طور کلی بلیچینگ دندان می تواند در کلینیک ویژه دندانپزشکی و یا در منزل صورت بگیرد که با بررسی دقیق هر کدام از این روش ها می توانید به معایب و مزایای هر یک پی ببرید. در هر دو روش از مواد حاوی پر اکسید استفاده می شود. به طوری که کیت های بلیچینگ دندان برای منزل حدود 20 درصد پراکسید دارند.

بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی

این روش بسیار سریع است. محلول بلیچینگ دندان که در مطب و توسط دندانپزشک استفاده می شود بسیار قوی تر از مدل های خانگی می باشد. استفاده از نور و گرما مناسب نیز می تواند بر اثر بخشی سفید کردن دندان بیافزاید. به طور کلی بلیچینگ دندان با یکبار مراجعه به پزشک صورت می پذیرد. در این روش حفاظت از لثه ها بسیار پر اهمیت است و به این منظور دندانپزشک از پوشش پلاستیکی و یا ژل های محافظ برای عدم آسیب رسانی به لثه استفاده می نماید. ماده سفید کننده بر روی دندان و طبق اصولی خاص قرار داده می شود.
درجه سفید شدن دندان در این روش  3 تا 8 سایه روشنایی می باشد و البته این موضوع با توجه به دندان افراد متفاوت است. این عمل حدود 1 ساعت زمانبر است. سیستم زوم یکی از گزینه هایی است که برای نتیجه گیری بهتر بکار خواهد رفت.

بلیچینگ دندان با لیزر

این روش یکی از گران ترین گزینه های سفید کردن دندان محسوب می شود. در این روش محلول مورد نظر بر روی دندان ها به میزان کافی ریخته می شود. برای افزایش اثر بخشی و همینطور تسریع فرآیند درمان از دستگاه پرتو لیزر استفاده خواهد شد و میزان گرمای مورد نیاز به دندان داده میشود. ژل بکار رفته در این روش بسیار قدرتمند است. در این روش امکان بروز حساسیت دندان نیز بسیار مشهود است بنابراین می بایست اقدامات احتیاطی صورت پذیرد. عموما ایجاد حساسیت در لب و بافت های اطراف آن مشهود تر است. توجه نمایید که برای اصلاح طرح لبخند می بایست از یک دندانپزشک متخصص بهرمند شوید. این روش نسبت به روش قبل نتیجه بهتری دارد اما خطر آن بیشتر است.

بلیچینگ دندان در منزل

با توجه به بررسی های انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد که بلیچینگ دندان در منزل نیز روشی روتین و معمول است. یکی از محصولات در این زمینه نوارهای سفید کننده هستند. این نوارهای شفاف به صورت مستقیم بر روی دندان قرار می گیرد. این نوار ها به صورت روزانه می بایست به مدت 30 دقیقه بر روی دندان قرار بگیرد و تا 2 هفته نیز ادامه دار است. سفید کردن دندان به صورت قالبی، یکی دیگر از گزینه های مناسب برای منزل بوده و البته به صورت قالبی ساخته می شود. خمیردندان های سفید کننده دارای محتویات ساینده هستند و تا حدودی دندان را برق می اندازند.
پس از بلیچینگ دندان می بایست در خوردن چای و قهوه کمی دقت نمایید. از نوشیدنی های گازدار دوری کنید. مواد غذایی که دارای رنگدانه های قوی هستند تمامی زحمات سفید کردن دندان را از بین می برد. بهترین متخصص ایمپلنت و زیبایی دندان معتقد است که رعایت اصول پس از بلیچینگ دندان از اهمیت ویژه ای برخودار است. با توجه به نظر بهترین دندانپزشک کودکان این روش در سنین کم توصیه نمی شود.

No Comments

Post A Comment

Call Now