مراحل انجام ایمپلنت دندان

مراحل انجام ایمپلنت دندان

مراحل ایمپلنت دندان از مشاوره و معاینات لازم توسط متخصص آغازشده و با مراحل جراحی ایمپلنت ادامه می‌یابد. در مراحل ایمپلنت دندان دوره ترمیم بسیار مهم می‌باشد.

مراحل ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان جایگزین مناسبی برای دندان‌ های ازدست‌رفته شما محسوب می‌شود. با کمک بهترین متخصص ایمپلنت شما می‌توانید دندان‌های مصنوعی با ظاهری کاملاً طبیعی را دردهان خود داشته باشید؛ اما با توجه به این‌که قصد داریم در این مقاله در رابطه با مراحل ایمپلنت دندان صحبت کنیم، موضوع را در این حیطه ادامه می‌دهیم و به بیان مراحل ترمیم و کاشت دندان می‌پردازیم. ایمپلنت دندان از مراحل و پروسه دقیقی برخوردار است که در  کلینیک ویژه دندانپزشکی زیر نظر متخصص دندانپزشک ترمیمی برای اصلاح طرح لبخند افراد متقاضی صورت می‌گیرد. در این درمان با توجه به مراحل به نسبت زمان‌بر، فرد مراجعه‌کننده می‌بایست از راهنمایی‌های پزشک استفاده نموده و در تمامی مراحل از صبر و حوصله برخوردار باشد تا نهایت نتیجه مطلوب و رضایت بخشی را مشاهده کند؛ اما مراحل ایمپلنت دندان از مشاوره و معاینات دندان‌پزشک آغازشده و با اضافه کردن پروتز دندان به پایان می‌رسد. البته برای هر مرحله مدت‌زمانی لازم است که توسط دندانپزشکی زیبایی شمال تهران تعیین می‌شود. در ادامه به بررسی بیشتر این مراحل خواهیم پرداخت.

جراحی ایمپلنت (مراحل ایمپلنت دندان)

قبل از جراحی ایمپلنت از طریق معاینات توسط بهترین متخصص ایمپلنت، وضعیت فرد مراجعه‌کننده بررسی می‌شود که برای کاشت دندان از شرایط مناسبی در دهان برخوردار است و یا خیر. بعد از تایید دندانپزشک در مرحله بعدی اطلاعاتی در رابطه با نحوه انجام این درمان در اختیار او قرار می‌گیرد و همچنین طبق دستور دندان‌پزشک فرد اقدام به تهیه عکس سی‌تی‌اسکن و همچنین رادیوگرافی می‌نماید. با انجام مراحل، درمان کاشت دندان با جراحی ایمپلنت برای قرار دادن فیکسچر (ریشه مصنوعی) آغاز می‌شود. انواع ایمپلنت متفاوت است و با توجه به نظر و تجربه پزشک انتخاب می‌شود. جراحی ایمپلنت از اصلی‌ترین بخش‌های مراحل درمان ایمپلنت دندان محسوب می‌شود چراکه با توجه به شرایط لثه و همچنین استخوان‌های فک بالا و پایین این جراحی می‌تواند متفاوت باشد. بعد از جاگذاری ریشه مصنوعی یا فیکسچر دندانپزشک مدت‌زمانی را برای ترمیم مدنظر قرار می‌دهد که با توجه به فک بالا و یا پایین که ریشه مصنوعی در زمان جراحی در آن‌ها قرارگرفته، می‌تواند متفاوت باشد. درواقع درمان ترمیم برای جوش خوردن فیکسچر با استخوان‌ های فک می‌باشد تا متخصص ایمپلنت در این دوره از میزان پذیرش ایمپلنت توسط استخوان فک اطمینان حاصل نماید.

قرار دادن پروتز (مراحل ایمپلنت دندان)

پس از معاینات و تهیه مدارک و همچنین برآورد قیمت ایمپلنت دندان، جراحی ایمپلنت برای جاسازی فیکسچر برای فرد مراجعه‌کننده انجام می‌شود و پس از دوره ترمیم وارد مرحله پایانی از مراحل ایمپلنت دندان خواهد شد. در این مرحله متخصص ایمپلنت با توجه به شرایط دوره ترمیم که اگر دهان و جایگاه موردنظر از وضعیت مناسبی برخوردار بود به اتصال پروتز دندان به فیکسچر یا همان ریشه مصنوعی می‌پردازد. درواقع بیشترین مراحل ایمپلنت دندان که زمان بیشتری برای انجام آن نیاز است جراحی و مرحله‌ ترمیم می‌باشد. چرا که اگر ایمپلنت محکم به استخوان فک پیچ نشده باشد و یا استخوان آن را نپذیرد مراحل پایانی انجام نمی‌گیرد و فرد می‌بایست به درمان‌های بعدی بپردازد. با توجه به اینکه خطا در این درمان توسط بهترین متخصص ایمپلنت بسیار کم است، پس این احتمال که مرحله آخر انجام نگیرد نیز کمتر خواهد بود. درهرصورت پس از قرار دادن پروتز دندان در جایگاهش فرد می‌تواند از دندان جایگزین خود تا پایان عمر استفاده نماید البته با رعایت بهداشت دهان و دندان.

No Comments

Post A Comment

Call Now