انواع لمینیت دندان و کاربردهای آن

انواع لمینیت دندان و کاربردهای آن

دندان‌ها یکی از حساس‌ترین اعضای بدن هستند که علاوه بر جویدن غذا تأثیر زیادی در زیبایی دارند. لمینیت دندان یکی از شگفتی‌های رشته دندانپزشکی است که به زیبایی و ظاهری طبیعی با اصلاح دندان‌های آسیب دیده می‌پردازد. زیبایی دندان یکی از بخش‌های مهم دندانپزشکی است و روش‌های مختلفی در آن تعریف شده است. لمینیت، ایمپلنت، ارتودنسی و روش‌های دیگر به زیبا شدن چهره شما کمک می‌کند. در کلینیک ویژه دندانپزشکی همه این عمل‌ها با پزشکان مجرب انجام می‌شود.

لمینیت دندان و انواع آن

در دندانپزشکی زیبایی روشی وجود دارد به نام لمینیت دندان که برای سفید کردن دندان‌ها، اصلاح ترتیب و مدل قرارگیری دندان‌ها در کنار یکدیگر به کار می‌رود. لمینیت به دو روش مستقیم یا کامپوزیتی و غیر مستقیم یا سرامیکی انجام می‌شود. متداول‌ترین شیوه در زیبا سازی دندان لمینیت است. کسانی که دارای لکه‌هایی بر روی دندان‌های خود هستند و یا کلاً از رنگ دندان‌های خود راضی نیستند می‌توانند از لمینیت دندان استفاده کنند. همچنین برای ترمیم فرم و طرح دندان‌ها، برطرف کردن فاصله بین دندان‌ها، آسیب‌های ناشی از شکستگی در اثر تصادف یا ضربه می‌توان از لمینیت دندان استفاده کرد.
البته لمینیت برای کسانی که دارای پوسیدگی شدید دندان هستند امکان پذیر نیست و این افراد باید ابتدا به برطرف کردن پوسیدگی اقدام کنند و سپس لمینیت دندان انجام دهند. قیمت لمینیت سرامیکی بالاتر از لمینیت دندان کامپوزیتی است. برای دوام بیشتر لمینیت دندان و همچنین جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، بیمار باید بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کند. در صورت عدم پاکیزگی و نظافت دندان، ممکن است لثه ملتهب شود که ناشی از وجود باکتری‌ها در محل است.

ایمپلنت دندان

در صورت بروز حوادثی که منجر به از دست دادن دندان شود ایمپلنت دندان کاربرد دارد. ایمپلنت دندان در کلینیک ویژه دندانپزشکی توسط بهترین متخصص ایمپلنت، با استفاده از یک پایه مخصوص دندان در داخل فک قرار داده می‌شود. اجزای سازنده ایمپلنت دندان با سلول‌های بدن انسان سازگار است و با جوش دادن آن به استخوان فک مشکلی پیش نخواهد آمد.
هنگام از دست دادن دندان، جای خالی آن تأثیر زیادی در چهره فرد و زیبایی او دارد. در این شرایط کاشت یا ایمپلنت دندان راهی برای پر کردن جای دندان است. در صورت بروز آسیب جزئی و ترک خوردن و شکستگی جزئی می‌توان از لمینیت دندان استفاده کرد. اما لمینیت دندان برای دندانی که کامل از دست رفته است کاربردی ندارد. معمولاً هنگام انجام ایمپلنت، دندان‌های کناری نیز باید تراشیده شوند تا به خوبی دندان جدید در داخل فک و در کنار دندان‌های همجوار قرار گیرد. در صورت از بین رفتن چند دندان، پزشک از پروتز متحرک استفاده می‌کند.ایمپلنت دندان یکی از گرانترین عمل‌های دندانپزشکی است و این بالا بودن هزینه ایمپلنت به دلیل مراحله کاشت آن است. 

دندانپزشک کودکان

دندان درد و مشکلات دندانی در کودکان دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد. یکی از دلایل رایج پوسیدگی دندان است که ناشی از جویدن شیرینی جات، نوشابه‌ها و تنقلات مختلف و همچنین اقلام سخت است. بهترین دندانپزشک کودکان در کلینیک ویژه دندانپزشکی آماده درمان دندان‌های کودکان هستند.
دندان درد در کودکان متفاوت است و ممکن است ناشی از رشد دندان جدید، ترک یا شکستگی دندان و لق شدن دندان باشد. معمولاً دندان درد کودکان با تجویز داروهای مسکن و یا کشیدن دندان شیری دردناک برطرف می‌شود. در کودکان به دلیل بازی و تحرک زیاد، شکستگی و ترک دندان بسیار شایع است. لمینیت در کودکان نیز توسط متخصصین این رشته انجام می‌شود. با اصلاح شکل ظاهری دندان اعتماد به نفس و عدم خجالت در چهره کودک مشاهده می‌شود. پس والدین گرامی نباید نگران شکستگی دندان کودکان باشند چون با انجام عمل‌هایی مانند لمینیت دندان و باندینگ این اشکالات دندانی برطرف خواهد شد.

No Comments

Post A Comment

Call Now