اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند و دانستنی های آن

اصلاح طرح لبخند را این روزها زیاد می شنویم. لبخند زدن به تنهایی می تواند جلوه ای بسیار زیبا و دلپذیر را به صورت هدیه کند، اگر این لبخند همراه با خودنمایی دندان هایی زیبا و هماهنگ باشد، جذابیت لبخند را دوچندان خواهد کرد. اما وقتی درباره اصلاح طرح لبخند صحبت می کنیم؛ منظورمان دقیقا چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با اصلاح طرح لبخند آشنا کنیم و به بررسی مزیت ها و چگونگی انجام کار بپردازیم.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

برای دستیابی به هماهنگی دندان ها و داشتن لبخندی زیبا، گاهی نیاز است تا تغییراتی در فرم و ظاهر لثه، طول دندان، فاصله دندان ها و یا حتی برجستگی موضعی دندان ها صورت گیرد. تمام این موارد در نهایت می تواند لبخندی زیبا و جذاب را برای صورت شما به ارمغان آورد. اصلاح طرح لبخند علمی برگرفته از هندسه و آناتومی دندان و فک استاندارد است. در این فرآیند، روابطی که میان اجزای صورت، اندازه هر عنصر، رنگ و شکل آن ها در ترکیب با یکدیگر وجود دارد سبب ایجاد یک هارمونی و زیبایی در لبخند افراد می گردد.

انواع روش های اصلاح طرح لبخند

وظیفه کلینیک ویژه دندانپزشکی در ایجاد اصلاح طرح لبخند، شناخت علمی و دقیق اجزا و روابط میان دندان و لثه است. تمام روش هایی که در ایجاد اصلاح طرح لبخند به کار می رود در نهایت منجر به داشتن لبخندی زیبا خواهد شد. روش هایی که در ایجاد اصلاح طرح لبخند به کار می روند عبارتند از بلیچینگ دندان، لمینیت، ونیر یا کامپوزیت ونیر، روکش های فول سرامیک و غیره است. در تمامی این روش ها دندان ها سفیدتر، مرتب تر و جذاب تر خواهند شد.

مزایای استفاده از اصلاح طرح لبخند

استفاده از اصلاح طرح لبخند مزایای بسیار زیادی دارد. این روش با فراهم کردن ظاهری زیبا و جذاب علاوه بر پوشاندن عیوب دندان ها، مانند شکستگی، ترک، پریدگی و جرم های دندانی سبب می شود تا دندان هایی درشت، یکدست و دلخواه  داشته باشید.
مزیت دیگری که اصلاح طرح لبخند دارد، کوتاه بودن زمان انجام آن است. برخلاف ارتودنسی، برای اصلاح طرح لبخند، بیمار نیازی به گذراندن دوره های چند ساله و مراجعات متعدد به دندان پزشکی را ندارد و می تواند در طول یک و یا نهایت 2 جلسه به دندانی ایده آل، زیبا، جذاب و لبخندی دلنشین دست یابد. پایین بودن هزینه اصلاح طرح لبخند نیز از جمله مزیت های این روش برای دستیابی به دندان هایی زیبا است. در حالیکه هزینه ارتودنسی به دلیل طولانی بودن دوره درمان و رفت و آمد های متعدد به دندان پزشکی بسیار بالاست، با هزینه بسیار کم تر از ارتودنسی می توانید به انجام روش اصلاح طرح لبخند بپردازید. در صورتی که پس از انجام اصلاح طرح لبخند به بازگشت اولیه دندان های خود علاقه داشتید، می توانید به دندان پزشک مراجعه کرده و از او بخواهید دندان های شما را بازگرداند. در این روش به دلیل عدم تراش دندان جهت بازسازی آن، دندان پزشک می تواند دندان های سابق شما را به همان شکل اولیه بازگرداند.

تغییر شکل یا تصحیح دندان ها در اصلاح طرح لبخند

اگر دندان های شما بر روی هم قرار گرفته و رشد کرده اند و ظاهری نا مناسب برای لبخند شما به وجود آورده اند، با اصلاح طرح لبخند می توانید این مورد را برطرف نمایید. دندانپزشکی زیبایی شمال تهران با استفاده از حداقل تراش و یا حتی عدم تراش دندان های شما و در نتیجه عدم آسیب رساندن به بافت دندان می تواند با قرار دادن روکش مناسب رنگ دندان ها ظاهری طبیعی، زیبا و جذاب برای لبخند صورتتان به ارمغان بیاورد.

سفید کردن دندان های بدرنگ در اصلاح طرح لبخند

یکی از مزیت های اصلاح طرح لبخند سفید کردن دندان ها می باشد. در این روش نیازی به روکش و تراش دندان نیست و تمام فرایند با هزینه پایین تر نسبت به روکش و تنها در یک جلسه انجام می پذیرد. به طور کلی اصلاح طرح لبخند به شما این امکان را می دهد تا هر ویژگی ای که درباره دندان های خود دوست ندارید را اصلاح نمایید. دندان پزشک زیبایی قادر است با انجام اصلاح طرح لبخند و بررسی رنگ دندان، طول دندان، وضعیت قرار گرفتن دندان ها، ترتیب دندان ها و برطرف کردن هر گونه تیرگی، شکستگی و ترک خوردگی، مشکلات دندان های شما را برطرف کرده و لبخندی زیبا را به صورتتان هدیه دهد.
لبخندی زیبا و جذاب از جمله عواملی است که در داشتن چهره ای زیبا و ایجاد ارتباط با سایرین مؤثر است. با اجرای اصلاح طرح لبخند بر دندان های خود صاحب زیباترین لبخندهای دنیا شوید. روند اصلاح طرح لبخند در روند اجرای طرح لبخند پزشک متخصص با معاینه دندان ها و ارزیابی آن ها، لثه و ساختار دندان، فرم فک و شاخص های دیگر را مورد بررسی قرار داده و سپس بهترین روند زیباسازی و طرح لبخند را برای شما اجرا می سازد. در این طرح لبخند تمامی عیوب، نامرتبی، وجود فاصله، بد رنگی، پوسیدگی و … اصلاح شده و پس از گذراندن دوره طرح لبخند می توانید دارای لبخندی زیبا و جذاب باشید.
البته در کلینیک های پیشرفته و به روز دنیا شما می توانید قبل از شروع عمل، نتیجه کار را در عکس های آماده شده از صورت فعلی شما و عکس های اصلاح شده براساس برنامه ای که پزشک قصد انجام آن را دارد، مشاهده کنید تا با دید بهتری این کار را انجام دهید. عکس 1 اهمیت اصلاح طرح لبخند بسیاری از افراد به صورت خدادادی دارای لبخندی زیبا و مرتب می باشند و در کنار آن نیز افراد بسیاری دارای دندان های نا مرتب، دندان های از دست رفته، بد رنگی دندان ها، دندان های لب پر شده و مشکلات لثه و فک می باشند. با پیشرفت علم دندانپزشکی امروزه تمامی این افراد نیز می توانند از طریق اصلاح طرح لبخند دارای چهره ای زیبا، لبخندی دلنشین و اعتماد به نفس بالاتری باشند.
داشتن دندان های زیبا و مرتب که دارای رنگ و ظاهر مطلوبی است از اهمیت ویژه ای در زیباتر شدن چهره و فرم کلی صورت داشته و موجب تأثیرات مثبت روانشناختی و همچنین گوارش مطلوب می گردد. دندان های زیبا از جمله مواردی است که در برخوردها و ارتباط با دیگران نقش داشته و تأثیر مثبتی را در مخاطب شما القا می نماید. اصلاح طرح لبخند با درمان و برطرف سازی عیوب دهان و دندان، ماندگاری و عمر دندان ها را نیز افزایش داده و موجب ایجاد تعادل و هم تراز شدن دندان ها می گردد. طرح اصلاح لبخند با متعادل سازی سیستم جویدن، مشکلات تغذیه ای و گوارشی را نیز کاهش می دهد. مراقبت و نگه داری از دندان ها پس از اجرای طرح،، بسیار مهم بوده و در افزایش عمر مفید دندان ها مؤثر می باشد.

روش های پیشگیری از مصنوعی شدن طرح لبخند

اگر به دنبال اصلاح طرح لبخند خود هستید و می‌خواهید زیبایی خود را دوچندان کنید، می ‌بایست حواس‌تان را جمع کنید که طرح درخواستی شما مصنوعی نباشد و با فرم صورت شما همسویی کافی را داشته باشد. برای پیشگیری از این عارضه، به موارد زیر توجه کنید

1)‌ به متخصص حرفه‌ای مراجعه کنید

متخصص شما، بهترین مشاور شما خواهد بود. پس در انتخاب پزشک کاربلد و مجرب نهایت سعی خود را به کار بگیرید تا بتواند برای شما طرح لبخندی دلنشین و جذاب خلق کند.

2) به مشاوره‌های پزشک خود اعتماد کنید

پس از آن‌که پزشک خود را انتخاب کردید، باید به مشورت‌ها و توصیه‌های اون گوش بسپارید. مطمئنا یک پزشک مطمئن و معتمد، خیر و صلاح شما را می‌خواهد و پیشنهادهایی که دارد می‌تواند برای‌تان ثمربخش باشد. اگر انتظاری دارید که با نظر پزشک مغایر است، سعی کنید منطق پزشک را بفهمید. تا از بروز مشکلاتی بعدی جلوگیری کنید.

3) به فرم و ماهیت صورت خود اشراف داشته باشید

ممکن است طرح لبخندی را بر صورت شخص دیگری دیده باشید و بخواهید عین آن را برای خود اعمال کنید. اما واقعیت آن است که هر صورت و هر فرم لب و دهان، ویژگی‌های منحصر بفرد خود را دارد و نمی‌تواند قواعد یکسانی را برای فرم‌های مختلف لحاظ کرد. پزشک شما می‌بایست بر اساس ویژگی‌های صورت و لب شما، بهترین پیشنهاد را ارائه کند و شما نیز می‌بایست بر اساس آن تصمیم بگیرید. طرح لبخند زیبا و جذاب نیازمند تخصص بالاست و این مهم صرفا از پزشکان حاذق بر می‌آید. مصنوعی شدن طرح لبخند نه تنها به شما زیبایی عطا نمی‌کند که ممکن است زیبایی طبیعی و خدادادی شما را نیز از بین ببرد. برای همین به نکات بالا دقت کافی داشته باشید تا طرح لبخندی بینظیر داشته باشید.

No Comments

Post A Comment

Call Now