چند روش ساده برای اصلاح طرح لبخند

چند روش ساده برای اصلاح طرح لبخند

بعضی از افراد به دلیل مشکلات موجود در دندان‌های جلو و یا فک خود از طرح لبخند خود راضی نیستند و به دنبال روشی مطمئن و بدون خطر برای اصلاح طرح لبخند خود هستند. اصلاح طرح لبخند در کلینیک ویژه دندانپزشکی توسط کادری مجرب با سابقه درخشان انجام می‌شود. روش‌های مختلف‌ترمیم دندان و فک متناسب با مشکل موجود در دندان بیمار طی یک یا چند جلسه انجام می‌شود. همچنین بهترین دندانپزشک کودکان در این کلینیک به درمان دندان دردهای کودکان خواهد پرداخت.

اصلاح طرح لبخند

لبخند، زیباترین حالت چهره هر انسانی است که قرار گرفتن دندان‌های ردیف و زیبا بر روی استخوان فک با فرمی متناسب با سایر اجزای صورت، این لبخند را دلنشین تر می‌کند. بر اثر سانحه، ضربه و یا یک تصادف کوچک ممکن است اشکالی در ظاهر دندان به وجود بیاید مانند شکستگی، ترک برداشتن و یا حتی تغییر رنگ. روش‌های ایمپلنت دندان، لمینیت دندان، باندینگ و ارتودنسی مهمترین روش‌های پیشنهادی دندان پزشکان برای اصلاح طرح لبخند است. با ترمیم رنگ، فرم و اندازه دندان می‌توانید لبخندی زیبا و جذاب بر چهره خود داشته باشید.پس از انجام عمل مربوط به اصلاح طرح لبخند باید توصیه‌های دندانپزشک را جدی گرفته و به طور منظم به او مراجعه کرد. رعایت بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به طور دائمی و با روش درست می‌تواند به دوام عمل‌های انجام شده برای ترمیم طرح لبخند کمک زیادی بکند.

اصلاح آسیب‌های دندانی

آسیب‌های دندان انواع مختلفی دارند که به دلایل متعدد بروز می‌کنند. شکستگی، افتادن یک یا چند دندان، نمایان شدن لکه روی دندان و همچنین نامرتب بودن دندان‌ها از جمله آسیب‌های دندانی است. دندانپزشکان برای هر کدام از این مشکلات متناسب با وضعیت کلی دهان و دندان بیمار، نسبت به اصلاح طرح لبخند فرد اقدام می‌کنند.برخی از روش‌های ترمیم طرح لبخند، طولانی مدت هستند مانند ارتودنسی و برخی دیگر طی یک یا چند جلسه انجام می‌شوند. در برخی روش‌ها دندانپزشک ناچار به تراش دندان‌های همجوار می‌شود و در برخی دیگر عمل تراش خود دندان و یا دندان‌های کناری انجام نمی‌شود. همه این روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد که بسته به نظر پزشک انجام می‌شود. پس از انجام هر کدام از روش‌های اصلاحی، بیمار باید زیر نظر پزشک به مراقبت از دندان‌های اصلاحی بپردازد زیرا در بعضی موارد امکان بازگشت دندان به حالت قبل وجود دارد.

دندانپزشکی کودکان

شکستگی و سایر آسیب‌های دندانی کودکان بسیار شایع است. زمین خوردن، برخورد با شی‌ء سخت در هنگام تصادف، مصرف شیرینی و شکلات، وجود مشکل در بافت دندان و لثه، شکستن اجزای سخت با دندان و مواردی از این قبیل منجر به آسیب رسیدن به دندان کودک و یا شکستن آن می‌شود.
در مواردی که دندان کودک به شدت آسیب دیده باشد و شکستگی زیاد باشد دندانپزشک ناچار به کشیدن آن است؛ اما در صورت شکستگی جزئی می‌توان با روکش دندان از آن محافظت کرد. روکش دندان، از دندان شیری تا زمان افتادن آن و روییدن دندان اصلی محافظت و نگهداری می‌کند. همچنین ظاهر دندان‌های کودک حفظ شده و احساس ناراحتی نمی‌کند. روکش برای دندان‌های شیری در چند نوع روکش استیل، روکش زیرکونیوم، استیل ونیری و استریپ کامپوزیتی ارائه شده است.
پس از روکش دندان، کودک باید از دندان محافظت نموده و از خوردن خوراکی‌های سفت و چسبنده خودداری کرده و بهداشت دندان را به خوبی رعایت کند. والدین باید در تمام مراحل بعد از روکش دادن، بر رعایت نکات توصیه شده توسط پزشک توسط کودک نظارت کنند.

No Comments

Post A Comment

Call Now