ایمپلنت بیماران دیابتی چطور و چگونه؟

ایمپلنت بیماران دیابتی چطور و چگونه؟

یکی از فعالیت های ترمیمی بر روی دندان که امروزه در بیشتر مطب های دندان پزشکی تخصصی انجام می گیرد، ایمپلنت دندان می باشد. ایمپلنت بیماران دیابتی یکی از فعالیت های بهترین متخصص ایمپلنت می باشد که به صورت کاملاً کنترل شده و با رعایت اصول پزشکی مربوطه انجام می گیرد. از آنجا که ایمپلنت دندان به ویژه در افراد دیابتی با محدودیت ها و قواعد خاصی روبرو است، هر فرد دیابتی متقاضی انجام این عمل باید به دندانپزشک ماهر و مجرب در این حوزه مراجعه نماید.

اصلاح طرح لبخند و ایمپلنت دندان

امروزه برای رفع مشکلات مربوط به دندان از انواع روش های جدید بهره گرفته می شود که بهترین نتایج را به همراه دارد. برای مثال می توان به اصلاح طرح لبخند اشاره کرد که برای همه دوره های سنی قابل انجام می باشد. این روش درمانی و ترمیمی توسط بهترین دندانپزشک کودکان و نیز سایر متخصصین در محیطی کاملاً استریل و به بهترین نحو انجام می گیرد. در روش اصلاح طرح لبخند برای اصلاح کردن دندان های نامرتب، شکسته، خراب یا دندان های تغییر رنگ یافته استفاده می گردد. این درمان شامل استفاده از کامپوزیت های استاندارد، بلیچینگ، به کارگیری روکش های فویل و … می باشد.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان برای جایگزینی یک یا چند دندان به کار می رود که فرد را از استفاده از دندان مصنوعی بی نیاز می کند. ایمپلنت دندان عبارت است از قرار دادن پایه تیتانیومی در لثه و فک که با سلول های پوست سازگاری دارد و جایگزین ریشه دندان می شود. پس از جوش خوردن پایه به فک که حدود 3 تا 4 ماه طول می کشد، تاج دندان ساخته شده از مواد استاندارد بر روی آن قرار می گیرد. مرحله آخر فرایند ایمپلنت دندان، قرار دادن روکش دندان بر روی پایه است که برای ساخت آن از مواد استاندارد بهره گرفته می شود. موفقیت در عمل ایمپلنت دندان نیازمند مراقبت های بهداشتی قبل و بعد از عمل می باشد. از جمله فعالیت متخصصین ایمپلنت، اجرای طرح ایمپلنت بیماران دیابتی است که نیازمند تجربه و تخصص بالا می باشد. برای انجام عمل ایمپلنت بیمارن دیابتی رعایت یک سری از امور الزامی است که به برخی از آن ها اشاره می شود.

بایدها و نبایدهای عمل ایمپلنت بیماران دیابتی

در حال حاضر در سراسر کشور توسط دندانپزشک متخصص عمل ایمپلنت بیماران دیابتی به صورت کاملاً پیشرفته و تضمینی انجام می گیرد. برای انجام عمل ایمپلنت بیماران دیابتی باید بعد و قبل از عمل، فرد میزان قند خون خود را تحت کنترل داشته باشد. چون بیماران دیابتی به دلیل قند خونی که دارند احتمال ابتلا به عفونت در زخم های آن ها بیشتر است و ممکن است زخم آن ها دچار التهاب گردد. از آنجا که روند درمان عمل ایمپلنت بیماران دیابتی طولانی تر است قند خون در قبل زمان عمل، حین و بعد عمل باید کاملاً تحت کنترل باشد تا از بروز زخم های دیابتی که به سختی قابل معالجه خواهد بود، جلوگیری شود. مراقبت های پس از عمل ایمپلنت بیماران دیابتی از اهمیت بالایی برخوردار است که شامل کنترل مرتب قند خون، مصرف داروهای مربوطه در زمان تعیین شده، بهره گیری از دهان شویه های بهداشتی و … می باشد. با توجه به موفقیت آمیز بودن این عمل بر اساس آمار ارائه شده امروزه در مطب های دندانپزشکی معتبر در سراسر کشور ایمپلنت بیماران دیابتی در حال انجام می باشد.

No Comments

Post A Comment

Call Now